• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
J

Jag tänkte mer att det kan påverka hur man bör prioritera att amortera, förutom utifrån ränta. Ser inte förfrågarna var jag har mina skulder så väger ju ränta och storlek på lån tungt. Annars kommer ju även parametern långivare in. På ff-kopiorna har jag inte sett redovisning hur mina lån är fördelade per långivare, eller ens var jag har mina lån.

Du har nog rätt i att det inte syns. Antal krediter, beviljad summa och utnyttjad summa tycks vara vad som står. Då är det kanske inte sämre att ha en kredit hos Credway än att ha en hos någon riktig bank.

Men ändå skönt att bli av med en kredit som inte finns.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Du har nog rätt i att det inte syns. Antal krediter, beviljad summa och utnyttjad summa tycks vara vad som står. Då är det kanske inte sämre att ha en kredit hos Credway än att ha en hos någon riktig bank.

Men ändå skönt att bli av med en kredit som inte finns.
Men även om det inte syns på ff-kopian, så kan det faktiskt vara så att UC räknar in det på något sätt i betyget. Exvis en CW-kredit är värre för betyget än ett kreditkort hos Swedbank. För att UC har statistik på att det relativt fler som har anmärkning med CW-kredit jämför med kreditkort hos Swedbank
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Men även om det inte syns på ff-kopian, så kan det faktiskt vara så att UC räknar in det på något sätt i betyget. Exvis en CW-kredit är värre för betyget än ett kreditkort hos Swedbank. För att UC har statistik på att det relativt fler som har anmärkning med CW-kredit jämför med kreditkort hos Swedbank

Ja det borde vara så. Det finns ju en anledning till att jag har varit kund hos Credway. Det är väl 100 % slarvpellar som lånar pengar där, för att de inte får låna i riktiga banker. Men nu är krediten borta i alla fall, även om det inte gav någon omedelbar förbättring av betyget.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Ja det borde vara så. Det finns ju en anledning till att jag har varit kund hos Credway. Det är väl 100 % slarvpellar som lånar pengar där, för att de inte får låna i riktiga banker. Men nu är krediten borta i alla fall, även om det inte gav någon omedelbar förbättring av betyget.
Var den nollat innan? För en nollad kredit ger ju vanligtvis bättre betyg än att inte ha krediten alls. Dock är det negativt utifrån bankernas kalkyler då de räknar på hur mycket du får låna, de räknar med att du har krediterna maxade. Mitt betyg förbättrades när min nollade CW dök upp.
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Idag sjönk betyget till 0.74% från 1.21% då jag gått från 7st förfrågningar till 5st. Nu har jag 3ff som går ut i närtid samt att en fyller 6 mån, dock orolig för att betyget kommer öka snart, då jag:

1) avslutat Credway, den har jag haft nollad hela tiden men passade på att göra mig av med den då vi kollar bostäder och ev kommer ta bolån. När Credway började rapportera till UC så förbättrades mitt betyg från 2.3% till 1.21%, det kunde jag se vid månadsuppdatering samt när UC buggade för nån månad sen, då krediter o lån ej syntes, så ökade mitt kreditbetyg lika mycket tillfälligtvis för att gå ned igen.

2) i augusti får nya inkomstuppgifter. Tidigare inkomst 522k varav 0k underskott. Ny inkomst 658k varav 55k underskott.
 

Bilagor

  • Screenshot_20190731-081317_Chrome.jpg
    Screenshot_20190731-081317_Chrome.jpg
    296.6 KB · Visningar: 115
Senast ändrad:

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Det här känns ändå ganska bra.

"
Senaste kreditfrågorna
- Inga uppgifter finns registrerade
"

Snyggt Lasseman! Mycket bra jobbat. Är du inte sugen på att kolla om du kan förbättra din lånesituation, om du nu har några lån? Jag hade inte kunnat låta bli iallafall om jag tror att någon aktör skulle kunna erbjuda mig bättre villkor
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Snyggt Lasseman! Mycket bra jobbat. Är du inte sugen på att kolla om du kan förbättra din lånesituation, om du nu har några lån? Jag hade inte kunnat låta bli iallafall om jag tror att någon aktör skulle kunna erbjuda mig bättre villkor

Är någon månad sedan senaste försvann, betyget fastnade på 0.12, har inte några planer på att ansöka om något alls faktiskt, får se om det eventuellt ska köpas en husvagn, men det kan bli nästa år också.
 

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Är någon månad sedan senaste försvann, betyget fastnade på 0.12, har inte några planer på att ansöka om något alls faktiskt, får se om det eventuellt ska köpas en husvagn, men det kan bli nästa år också.
OT: Jag är lite nyfiken på hur du hittade till detta forum, var det i professionellt syfte eller letade du information privat?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp